miércoles, 17 de marzo de 2010

Mi-ai ramas dator cu acest tango!


Acolo, pe malul marii, îmi trece toata supararea. Acolo, nimic nu ma mai poate atinge. Am zabovit doar 5 minute, pret de o tigara si o raza de soare. Si mi-am continuat drumul. Fructe, rosii, castraveti. Mama lor, iar le-au scumpit, dar e fuera de temporada, ce sa-i faci. Apoi Mercadona si casierele, care ma întreaba cum fac de slabesc asa. Afara, 17 grade, soare, geaca nu mi-am pus-o deloc, desi KJ insistase.
- Vesnic sa fii protejata.
- De cine? Eventual de mine!

Ma simt bine. Derulez evenimentele.

KJ care a venit sa-si ia ramas bun, conversatia aprinsa pe tema de ieri, señor care nu întelegea limba noastra.

- Vezi KJ, tot raul spre bine. Am slabit pentru tine. Acum am mijloc si burta mi-a disparut. Pasii mi-s încrezatori, parul zburlit si dat cu o tona de fixativ. Ochii vopsiti de lupta. Alb, verde si negru. Privirea care sfideaza viata. P.... mi-e de toti barbatii.... Se uita dezaprobator. Stiu ca nu-i place când înjur. El nu o face niciodata. Eu însa, da. Ca doar am fost atâtia ani BARBATA. Ma voi înfrâna cu timpul.

Se uita blând la mine. În ochii lui vad ca e bine.

-Am plâns doua ore dupa ce am vorbit. Luni. Am crezut ca te-am uitat!
- Stiu ca m-ai înjurat!
- Stii? Simtit-ai oare?
- Nu. Am citit pe blogul tau.
- Stii ca te-am înjurat mai mult decât am scris. Nu stiam ca ma citesti!
- Stiu, stiu ca te-ai înfrânat cât ai putut.

Mergeam de mâna catre oras. Doi prieteni dragi. Ce pacat, ce pacat! Nu a fost timpul meu în sufletul tau, dragul meu. Si am mai povestit. Vrute si nevrute. El suparat pe viata si pe nenorocul lui, eu prefacuta, ca sunt fericita, multumita. Dar el stie, ca ma mint. El stie ca portretul lui sta pe peretele din camera mea. Doar l-a vazut când a fost mai înainte, sa vada daca a slabit. Eu mult mai mult ca el, pentru ca înjur si strâng din dinti. Stie ca la el ma uit când vine catalanul. Si ma razbun. F... mama ei de viata!

Râde Kj.

- Esti nebuna!
Si ma îmbratiseaza. Ma pupa pe fata. Si apoi ne luam ramas bun.

- Esti o fata minunata! Am sa ma întorc. Si va fi bine. N-am sa-ti ramân dator. Desi înca sunt suparat pe tine. Dar îmi trece. Asta e!
- Stiu KJ! Si eu sunt suparata!
- Ai grija de tine! i-am spus cu lacrimi în ochi. Stii cât mi-e de drag de tine.

Astea si toate cele, multe, multe, mi le aminteam pe drumul de întoarcere. Îmi spuneam în gând:

- Chiar KJ, am vorbit despre ai nostri si eu tot nu ma pot obisnui sa vorbesc ungureste cu tine. Desi tu mi-o ceri. Parca nu mai stiu de loc. Si apoi conteaza doar ce spui? Degeaba ma tii de mâna . Ca mie nu-mi mai ajunge. Mama ei de viata! M-am facut a dracului. Barbat frumos cu ochii verzi. Ca marea. Ca marea verde a sufletului meu.

Si da, mi-ai ramas dator. Cu un tango, cum numai tu stii!

Daca pleci acasa, chiar treci pe la ai mei. Cu medicamente si cu o vorba buna. Nu i-am spus lui mama, nici adineauri , cànd am vorbit cu ea, nimic despre tine. Nu aveam ce. Du-te si fa-l pe tata sa râda, ca va fi fericit. Ca-i deschide cineva usa si vorbeste în limba lui. Si te va întreba de mine.
Sa-i spui ca sunt bine. Ca sunt frumoasa, fericita . Si ca mi-am schimbat deviza: Stii tu care!

Între timp . señor s-a trezit. Pot sa-mi spal geamurile si sa fac curat. Nu-l mai deranjez acum! Perdelele deja sunt în masina si eu mi-am spus pasul !

13 comentarios:

  1. Un tango este întotdeauna binevenit! Seară bună îţi dorim!

    ResponderEliminar
  2. @ Cristian - seara buna si la voi! Si, da , un tango e ceea ce-mi lipseste!

    ResponderEliminar
  3. Ce fain. Acum ciulesc urechile sa imi dau seama cine este celalelt blogger :)

    ResponderEliminar
  4. @ Andi - KJ nu este un blogger. Este doat un prieten drag. Blogurile se citesc si de persoane care nu au bloguri.
    O seara placuta.

    ResponderEliminar
  5. Capul sus,umerii drepti,privirea inainte....va venii apa si la moara ta!
    Sa fim sanatosi,asta-i cel mai important.Tu si cu mine,stim atat de bine lucrul asta!
    Nu m-am tinut de cuvant aseara.Am avut revolutie in direct cu Papadia!!

    ResponderEliminar
  6. @ Ema - am adormit si eu. Si apoi mai este timp!

    Timpul trece, e drept! Astazi mai ales!
    Te pup draga mea. Hasta muy pronto!

    ResponderEliminar
  7. Până la tango mi-a capturat atenţia scrierea.
    Iubirea ne dă bătăi de cap, slăbim şi zâmbim mult, ceea ce nu este rău deloc.

    Zile pline de iubire!

    ResponderEliminar
  8. @ Crsitina - scrierea mea niciodata nu se va ridica la nivelul unui tango. Dar, daca tie ti-a atras atentia, înseamna ca progresez.

    ResponderEliminar
  9. @ Geanina - uite cum te-am botezat - Cristina!!!

    ResponderEliminar
  10. Ai vazut ca poti:)Scrii destul de bine.O seara faina!

    ResponderEliminar
  11. @ Compadvice - de multa vreme nu te-am zarit. Nici eu n-am ajuns la tine, ce-i drept. Dar voi, sunteti persoane prea bune.

    Ma bucur ca ti-a placut ce-am mâzgalit!

    ResponderEliminar
  12. Mă bucur pentru tine. Aşa să fii mereu: bine., frumoasa, fericita, ...

    ResponderEliminar
  13. @ Zamfir - sunt ce vreau eu. Pentru ca nu ma las. Daca vreau sa fiu fericita, e suficient sa arunc o privire la mare.

    ResponderEliminar