martes, 16 de marzo de 2010

las emociones sólo duran un rato

Eduard Punset en su libro “El viaje a la felicidad”, nos cuenta que la felicidad a veces está escondida en la sala de espera de la felicidad.

De dimineata, señor a fost foarte bine dispus. Eram atenta la conversatia de la radio. Foarte interesant. Señor a fost cel care mi-a spus ca interlocutorul moderatorului era un catalan, Eduard Punset. Foarte interesant tot ce spunea. Bineînteles ca mi-am notat câteva idei, una dintre ele, cea de mai sus: uneori fericirea sta ascunsa în sala de asteptare a fericirii.

Eduard Punset spunea: pentru prima oara, omenirea are viitor. Ca el, la cei 73 de ani împliniti, are viitor. Ca señor, care la cei aproape 88 de ani, are viitor. S-a pus señor sa râda si ca sa-mi demonstreze ca are mintea vioaie, m-a pus sa-mi caut : en el cacharro tuyo, adica în laptop, poezia El treno expreso - de Ramon de Campoamor. Mi-am coborât ¨aparatul vechi¨, cam asta ar fi traducerea cuvântului cacharro- auzi la el HP, care abia are un an vechime, si i-am cautat poezia. Nu m-am mai pus sa caut si pe youtube, ci m-am pus sa o citesc eu. Îmi prinde bine sa citesc poezii în spaniola, cu voce tare. Mi se formeaza dictia si apoi, mi-a placut întotdeauna sa recit.

Ma corecta, la fiecare cuvânt la care nu observam accentul pus pe i sau pe a. Stia pe de rost aproape toata poezia. Când o fi avut timp sa o citeasca, nu sa o memoreze. Doamne lunga e. Dar si frumoasa.

Ajunsesem la scrisoarea de adio a tinerei frantuzoaice, întâlnita în tren cu un an în urma, când am primit pe mail, comentariul anonim al unui personaj, care la articolul meu scris azi noapte, pentru ca m-am simtit jignita ca maghiarilor înca li se mai spune bozgori invadatori, a simtit nevoia sa-mi aduca aminte ca tara a fost cea care m-a hranit si mi-a dat educatie... Multumesc pentru tot ce am primit ... Fiul meu a fost cel mai frumos cadou !!! El este unic. Si da , este român ca tine, si ortodox, anonimule!

Unii te judeca si-ti arunca, ascunsi sub masca anonimatului cuvinte si insulte. . Ar fi fost de ajuns sa citeasca postarile mele din arhiva, la minoritati si poate ar fi încercat sa ma cunoasca. Dar nu are nici o importanta. As fi putut sa dezactivez comentariile anonime, dar nu am facut-o pentru ca niciodata nu m-am ascuns în spatele lui nem tudom, si nem halom, nem látom. Si apoi mi-am adus aminte de unchiul meu, care chiar cu ginere român, mai spunea la nervi si câte un : büdös oláh, certându-ne ca noi, unguroaice, vorbim în casa lui româneste. Noi, nici nu bagam de seama.

M-am linistit imediat, am continuat lectura si apoi am urcat sa termin reparatiile la cei doi blugi pentru Marta, fata din vecini, care pleaca diseara la Cambrige . Mi-am càstigat tigarile pe ziua de astazi.

Señor mi-a mai cerut o poezie, dar l-am amânat pe mâine. Astazi nu mai am aceea liniste sufleteasca, necesara pentru a ma bucura de poezie. Dar am înca gravate în memorie, cuvintele lui Eduard Punset:

Los humanos estamos programados para ser únicos

... explica que los seres humanos son entes programados para ser únicos porque el comportamiento está determinado por las leyes del desarrollo cerebral y cada experiencia vital deja una huella en el inconsciente que sirve para fabricar el futuro.

Por otra parte, Punset ha lamentado que la especie humana haya supeditado las a la razón, cuando éstas, controladas, son mucho más importantes. “Lo único que une a adultos y jóvenes es el desconocimiento de la gestión de las “, ha señalado.

Sobre las claves de la , ha aclarado que tanto las positivas como las negativas “sólo duran un rato.

Tot el spunea azi: nuestra experiencia individual decide sobre nuestro destino. Va trebui sa-l citesc.

0 comentarii:



:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-}
:)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Publicar un comentario