lunes, 15 de marzo de 2010

Everybody hurts sometimes

Am o noapte agitata. Marta, care nu se simte bine. Mâncarea înghitita ca de obicei , fara sa fie masticata. Acidul din burta imensa. Si chiar daca ies numai gaze, ea care nu stie nici sa sufere în tacere, scoate urlete de fiara.

Señor, din pozitia sezut pe marginea patului, cade ca un bolovan, saracul, drept în cap. De prea bun ce este , nu m-a chemat si uite asa a cazut. Am sarit ca arsa din pat, de bubuitaura, desi nu dormeam de vreo doua ore. Mi-e asa de greu sa-l ridic de pe jos, mai ales acum de când am pierdut din forta. Si mi-e tot timpul frig fara stratul de grasime ce ma proteja, desi e cald în casa.

Prea mi-a fost bine. Saptamâni de acalmie. Toate mergeau bine. Acum, señor are un cucui imens si sper sa nu aiba si urmari. Asta pentru ca nu pot sa-i impun folosirea scutecelor, macar pe timpul noptii. Dar le rupe si apoi e si mai rau.

Marta , biata, care face de toate pe ea, si una si alta, cearceafuri schimbate, pijamale curate, prosoape murdare. Miros oribil de fecale din intestine putrede. Prea mi-a fost bine. M-am relaxat, cica. Dar si asa sar ca arsa la primul zgomot ce-l fac cei doi. Apoi Marta, întoarsa din baie, sta si se priveste în oglinda mare a dulapului. Minute în sir. Ba îsi scoate o jucarie.

Ma gândesc la tine, Ema draga, cu atâtia batrâni dementi în jurul tau. Cum rezisti? Cine nu stie cum e, nu-si poate imagina, viata noastra. Poate ca nu am mai scris de multa vreme despre viata asta, pentru ca nu am mai vrut sa observ detalii. Crizele de senilitate, alternând cu momentele de luciditate. Si apoi biata Marta, dusa în lumea ei, obsedata doar de mâncare. Caca, papa, somn. Pupat peretii, vorbit cu prieteni imaginari. Râsete isterice. Señor care o cauta speriat din priviri, la fiecare minut. Unde-i fetita? La toaleta, în bucatarie sau cine stie... Vesnic obsedat, ca i s-ar putea întâmpla ceva în casa. Si de fapt, trebuie sa fiu cu ochii pe ea. Într-o zi aproape a aruncat tigara aprinsa a lui señor în cosul de gunoi. Ca sa spele scrumiera, obsesia ei. Am tras o spaima buna. Doamne, doamne... nu vreau sa le mai vad. Fusesem decuplata o vreme. Am refuzat sa le mai vad. Si apoi señor, saracul, care urla: Marta, Marta, unde este fetita, desi eu abia ce ies din casa sa întind rufele sau sa pun masina de spalat. Dar Marta nu aude, nici daca stau fata în fata. Pentru ca are mintea deconectata. Trebuie sa strig la ea ca sa ma auda. Cuvinte spuse apasat, cuvinte scurte, ca sa le înteleaga. desi surda nu e. Doar creierul ei e de vina, ca nu se poate concentra.

Nu le-am mai bagat în seama de luni de zile. Nu am mai vrut sa le observ. Nu am mai vrut sa las sa ma deprime. Fac parte din cotidian. Grija obsesiva a lui señor pentru orice. Fereastra e închisa, paharul nu cade de pe masa. fetita e bine? Pipi, si iar pipi. Haine schimbate des. Giulia miroase!!! Ce sa miroase señor, te-am schimbat de o clipa. Enma vine si ea sa vada, si nu simte nimic, decât miros de ambientador în casa. Dar nu poti convinge pe señor, daca el nu crede. Si facem o tura prin casa. Nu miroase. Ai dreptate, Giulia.

Acum mi-a zburat somnul. Mama ei de viata! Dar pot visa la mai bine? Nu! Asta e... De asta am nevoie de net, de muzica care sa se suprapuna nesfârsitelor conversatii din capul meu. Vorbesc cu mine însami. Sau poate Barbata din mine vorbeste cu Femeia, abia iesita la suprafata. Un duel de idei si fapte, care asteapta judecata. Pachete de tigari fumate. Marea în departare. Valuri sparte. Ce frumos. Doamne cât e de frumos. Ce bine ca traiesc la mare. Ma umplu de ea si ma calmeaza. Nu trebuie sa o vad. Stiu ca e acolo. Dincolo de case. Acolo e ea, marea mea.

Castile pe urechi, ca de obicei. Corrs cu Everybody hurts. Dar eu nu mai sufar. Nu mai simt. Nu simt nimic. Poate adorm. Ce bine ar fi...deja e dimineata aproape. Si ma asteapta o alta zi...ca celelalte... Nimic nou...sub soare.

13 comentarios:

  1. Sunt alături de tine cu gândurile și cu sufletul. Nopți agitate care dăunează sistemului nervos. Curaj și putere!

    Te îmbrățișez cu toată dragostea!

    ResponderEliminar
  2. suflete drag, ai obosit cu toate cele...
    da, destul rahat prin jur, dar firea ta energica scapa repede de el :)

    numai soare, mare, valuri si flori parfumate!

    ResponderEliminar
  3. @ Geanina - dimineata nu-i mai buna. Señor e dificil, Marta nu are nimic, logic, ca doar îi place sa atraga atentia cu urlete si apoi sforaie ca trenul.

    @ Ajnanina - draga mea, scap de tot rahatul repede. A rasarit soarele si e bine. Merg sa smotruiesc la sefa, si acolo cu rottweilerul si pisica uit de mine. Frec de-mi sar capacele ... Doar vocile din capul meu nu se opresc...conversatii , multe, multe... inutile...pe alea nu le putem decupla?

    ResponderEliminar
  4. Se pare ca esti mai tare chiar decat crezi si tu!Ai grija de tine si nu te atasa prea tare.Cine-ti da sfaturi nu-ti da si bani dar fa si tu un bilant si vezi daca chiar merita!Pacat de frumusetea din tine!

    ResponderEliminar
  5. @ Fairy tale- merita tot efortul în viata! faptul ca pot sa lungesc în bine viata lui señor deja e ceva! Nu pentru bani, ci pentru ca e o persoana buna.
    Mi-a trebuit o ora si multa rabdare sa-l fac sa manânce macar în pat. Si apoi au de multe ori nevoie doar sa îi asculti. ca noi toti de fapt... vream doar sa fim ascultati...

    ResponderEliminar
  6. Giulia,nu m-am uitat asta noapte afara,cred ca a fost luna plina.Si la mine a inceput nebunia dupa miezul noptii.2 ore am avut nevoie ca sa o potolesc.Astazi ma duc in liber!!!!!!!!Soare,aer curat.....imi incarc bateriile pentru inca o saptamana....

    ResponderEliminar
  7. @ Ema - distractie placuta. Eu am o zi plina!!! Curatenie, croitorie, señor mai bolnav... Si acum mai departe la frecat casa Enmei...

    ResponderEliminar
  8. Dai cu Corrs in populatie? Tinde loc de terapie?

    ResponderEliminar
  9. @ paul - dupa terapie a corpului... alta terapie, a sufletului!

    ResponderEliminar
  10. Usurel cu castile ! Stiai ca daca le folosesti mult poate sa afecteze auzul si poate genera multe probleme ?
    Zilnic ma cert cu sotia mea pentru aceasi problema.
    Adevarul ca face naveta la servici 2 ore dar ea le mai foloseste si la servici...si cu volumul la maxim.....
    salutari tie si cititorilor tai !

    ResponderEliminar
  11. @ Iosif - grijuliu cu noi, fomeile. Si tigarile îmi fac rau, mai ales ca fumez cel putin un pachet pe zi, dar de o fi sa mor, macar sa stiu ca am ce-am vrut la viata mea!

    Si viata trebuie traita la volum maxim, chiar si muzica... Salutari si tie!

    ResponderEliminar
  12. Uf, Giulia... Inima tare !
    Citisem de ieri postarea, chiar am povestit mai departe, acasa. Ma gandeam ca au mare noroc oamenii astia cu tine...

    ResponderEliminar
  13. @ Leo - toate persoanele care aleg aceasta meserie, de îngrijitoare, fac ce fac eu. Si toate ajung sa faca parte din familie. Dai si primesti. Daca nu ai acest dar, nu ai ce cauta lânga batràni si bolnavi.

    Poate am ajuns sa lucrez aici din necesitate,din nevoia de bani, dar am ajuns sa ma daruiesc lor, pentru ca ma rasplatesc cu toata dragostea lor.
    Si familiile lor apreciaza daruirea noastra.

    ResponderEliminar