lunes, 26 de abril de 2010

De ce poti vorbi chiar si despre fire?

Despre fire... e greu sa vorbesti. Ce te tine legat de locuri, gesturi, oameni. Daca nu sunt fire, esti liber? Ce înseamna sa fi liber sa iei deciziile cele mai potrivite pentru tine, fara a tine cont de acele fire, de aceea pânza de paianjen tesuta în jurul tau. Poate acele fire uneori te tin sa nu cazi mai adânc decât ai cazut. Nu trebuie obligatoriu sa fie cineva la capatul unui fir sa te traga din abis. Poate firele nu au capat, exista pur si simplu si tu vezi numai ceea ce este în raza ta vizuala. Nici macar nu te uiti daca firul este tensionat. Îl sti ca exista. Prins de tine. Unul pe fata, altele pe laterale, altele pe umeri sau pe spate. Altele de picioare.
Uneori ai vrea sa tragi de ele pentru ca sa vezi daca e ceva la capatul lor. Mai apoi te întrebi. De ce sa trag? Stiu ca sunt si raspunsul la întrebarile mele nu are nici o legatura cu firele.
Uneori uit si întrebarea... de ce as mai cauta raspunsul. Poate am îmbatrânit. Poate nu mai am întrebari si atunci nu caut raspunsuri. Poate traiesc doar din inertie... E bine sa traiesc de azi pe mâine.

8 comentarios:

  1. te gandesti prea putin la tine. traim numai o singura data, de ce te chinui atata? schimbarea ta fizica e extraordinara, urmeaza si cea a gandirii. traieste pentru tine. meriti mai mult.

    ResponderEliminar
  2. @ Anonimo - poate ma gândesc prea mult la mine si uit de fire! Poate am senzatia ca am devenit prea egoista. Si apoi mi-e frica de acest traieste pentru tine, care poate duce la mai multa singuratate.

    ResponderEliminar
  3. Giulia, când vorbeşti despre "fire" trebuie să ai în vedere că pe şlângă sensul atribuit de tine ca "aţe", "fire" mai are şiu sensul de caracter. Şi atunci îmbinând firele între ele vom vedea că aţele acţionează aşa cum este caracterul. O fire puternică nu se bazează pe gradul de tensionare a firelor ce înconjoară individul.

    ResponderEliminar
  4. @ Abbilbal... am dat o raita pe afara, am strâns rufele, am baut o cafea, am fumat o tigara alungita la soare si m-am gândit! Fire- doua sensuri. Are dreptate!
    Cred ca nu am probleme cu nici unul din sensuri. Firea-caracterul... e târziu sa mai schimb ceva!
    Firele-ate... de obicei se aduna, se strâng mai mult în jurul tau.
    Provocatorul ... reflectiilor de mai sus, îmi reprosa tocmai aceasta nevoie de a ma justifica. ÎN FATA CUI?

    ResponderEliminar
  5. Mereu am admirat oamenii care traiesc de azi pe maine. Niciodata nu am izbutit sa-mi traiesc prezentul. Nu stiu daca a trai de pe azi pe maine e sinonim cu ignoranta sau nebunie dar stiu ca nu prea reusim sa o facem. Fie ne e frica sa ne lasam in voia sortii fie suntem prea curajosi si vrem sa anticipam viitorul. :)

    ResponderEliminar
  6. @ Andrada - tu ai timp sa traiesti prezentul. De fiecare data îl sfatuiesc pe fiul meu sa se bucure de prezent. Eu am gândit mereu la viitor. De aceea mi se pare acum ciudat sa ma bucur de azi, fara sa-mi mai fac planuri. Nu vreau sa-mi mai fac planuri...

    ResponderEliminar
  7. Greu de comentat; de obicei o scald, dar unele fire pot curenta...

    ResponderEliminar
  8. @ Daurel- Comentariile tale sunt întotdeauna pertinente. Nu te-am uitat!...Sunt doar cu gàndurile ... departe!

    ResponderEliminar