miércoles, 15 de diciembre de 2010

Tortilla de verduras...

Ar trebui sa merg sa dorm sau macar sa încerc. Am urcat însa sa mai ascult o data melodia mea. Sa mai prelungesc un pic visul acestei seri gospodaresti...

... Amalia a sosit pe la 21:30... Apucasem sa cos niste nasturi pe vestuta unei domnisoare, privind din când în când ecranul televizorului. Nu... nu la stiri... la o comedie buna cu Cuba Gooding Jr. Pe señor l-am închis în camera în compania lui Pixi, care astazi a aparut dupa 24 de ore schiopatànd. Poate asa învata sa numai umble pe coclauri.
... Deci abia apucasem sa schimbam câteva vorbe ca na... vino el profesor de baile... adica C:
- Am întârziat? La ce ora ne vorbisem?!
- Ha, ha... se pare ca astazi nu ne vom bucura de muzica. Dar fa-te tu comod si treci la gatit. Fa tortilla aceea faimoasa.
... Si uite asa m-am trezit eu facând ture la sefa acasa dupa tigai mai mari, mai apoi dupa condimente, care oricum nu au fost multumitoare lui musiu. Se misca ca un titirez prin bucatarie. Eu... punându-i la îndemâna cele trebuincioase. Si chiar si asa era poruncitor si nemultumit ca nu sunt cu ochii lipiti de tigaia lui.
Tortilla ... jos cu palaria. Am sa va dau reteta si voua.
... În uleiul încins (mult ulei) se pune un dinte de usturoi razuit, cartofii (5) taiati în cuburi mari de 2 cm se prajesc fara sa se arda. Cànd sunt pe aproape prajiti... se adauga un morcov taiat rondele fine si o ceapa taiata marunt. Se razuieste alt dinte de usturoi. Se prajeste pâna când ceapa straluceste. Apoi se scoate cu spumiera si se pune în castronul unde s-au batut 5 oua cu putin lapte. Se adauga acolo condimente... delikat în cazul nostru si patrunjel taiat marunt. Din tigaie se retrage uleiul si se pune nu mai mult de o lingura de ulei. Se varsa amestecul si se da la foc foarte încet pentru ca sa se patrunda. Apoi... se pune o farfurie deasupra si se rastoarna... Se pune în tigaie alta lingura de ulei si se prajeste tortilla... adica omleta noastra si pe cealalta parte.
... I-a iesit columbianului meu... mai bine decât îmi iese mie. Pisicile lui. Între timp gura nu-i tacea. I-am si spus ca este groaznic. Poruncitor si autoritar:
- Apoi daca ar trebui sa traiesc cu tine... m-ai stoarce. Nu e destul ca ma exploatezi în alte încaperi... acum te-ai dat si la bucataria mea. Bine ca macar ti-a placut prajitura cu mere. Ca doar pentru tine am facut-o.
- Deci eu te fac sa suferi? Acum esti bine, nu-i asa?! Ti-a trecut pe dimineata?! Apoi eu când muncesc nu ma làlài. Trag ca un nebun. Asa si în casa si în pat. Nu pot sta locului.
- Astazi chiar ma gândeam la ce bine e ca nu locuim împreuna. Convietuirea stinge focul pasiunii. Dispare... metafora. Asa... la mine vii binedispus. Oferim amândoi ceea ce este mai bun si mai frumos în noi. Nu avem toane si nici nu ne ratoim unul la altul. Trist este doar ca eu tresar la fiecare masina care trece... si te am pentru foarte putine ore. Dar e mai bine decât nimic...

... Amalia plecase de mult. Noi povesteam. Mai bine zis ...el povestea. Eu doar îi sorbeam cuvintele. Orgoliul lui fiind gâdilat ... se lansa în lectii de istorie si lexic. Eu ìi priveam doar ochii aprinsi. El... cum se stia ascultat... se lansa. Bancuri, zicatori... pe îndelete explicate. .. Mai apoi a plecat. Stia ca am sa ajung la fereastra pe când întorcea masina. S-a uitat la mine... si a început cu claxoanele ... pe ritm... pâna mai departe decât în alte seri. Nebunatic... dominator. Dulce... venin al buzelor sale.

2 comentarios:

  1. mmm... gustos...
    care ar fi fost condimentele pe care bucatarul tau drag ar fi vrut sa le foloseasca?

    pofta buna, mananca-l tot :))

    ResponderEliminar
  2. ceva special de la ei...
    A facut una uriasa...dar buna!
    Te pup frumoasa mea...

    ResponderEliminar