sábado, 27 de febrero de 2010

Trei acuarele, ca sa prind din nou gustul culorilor

Migdali înfloriti, pentru ca pe la ora când am început eu sa amestec culorile, iesise soarele. Si cum nu-mi venea nici o idee, am zis sa pisctez flori. Nu am mai facut-o , asa ca am cautat niscaiva tutoriale, din cele pe care le coborâsem cu luni în urma de pe youtube, dar nici una nu ma convingea. Asa ca am ales una din fotografiile facute duminica trecuta si în decurs de câteva ore, iata ce a iesit!
Pentru ca sa nu credeti ca m-am jucat numai cu culorile, în timp ce am pictat, am facut mâncarea, supa de carne si salata de bouef, din care au mâncat si Enma si Juan, apoi la cererea Enmei, am fcaut un coq de tomate cu atun si o noua prajitura cu mere, pentru ca màine este invitata la prieteni. L-am servit pe señor de trei ori cu masa si tot ce a mai fost necesar, si nu a fost putin. Dar era foarte încântat ca si Marta picteaza cu mine... Ba, am mai stat si cu medico la povesti...

Cum la sfârsitul orelor de pictura vesnic ma trezesc cu tavitele cu surplus de vopsele, am început sa amestec alandala culori si sa-mi fac fundaluri. Mai albastre, mai gri, mai gri-verzui, mai rozalii indefinite. Si tot mai aveam vopsea pe tavite. Atunci mi-am adus aminte de un tutorial care ma tenteaza de luni de zile si am început sa conturez ceea ce ar trebui sa fie niste corabii în zare.
Scanerul nu-mi reda culorile întocmai, dar am sa încerc mâine pe zi sa le fotografiez. Si apoi acuarelele mele sunt mai mari decât ceea ce poate sa-mi scaneze troscoleta asta veche!

13 comentarios:

  1. Ce frumusete ! Se vede ca ai simtul culorilor ! Toate-mi plac ! In plus, observ ca esti magaloasa, foarte atenta la detalii.

    ResponderEliminar
  2. @ LEO - pe ultimele doua nu am lucrat mai mult de câte zece minute. Pe cel cu migdalii mi-am pierdut vremea din cauza pensulelor uscate, a unor culori, care în parte nici macar nu sunt acuarele ( ceva ce mi-a adus Enma- cu care fac copii painting cu mâna). Lipsesc proportiile din cea cu flori...
    Celelalte îmi plac mai mult, dar nu am reusit sa scanez culorile. Nu stiu de ce au iesit asa de închise.

    Si apoi, îmi pare ca ma descurc mai bine cu culorile decât cu cuvintele.

    ResponderEliminar
  3. Si mie imi plac foarte mult, toate trei. Pe primul loc ar fi migdalii, apoi aia alb negru, apoi cealalta.
    Te invidiez ca poti face asa ceva, eu sunt antitalent la tot ce inseamna desen...

    ResponderEliminar
  4. Aştept cu nerăbdare invitaţia la următoare (prima?) expoziţie!

    ResponderEliminar
  5. @ Adina - cea alb negru e de fapt în culori, dar nu le reda scanerul. Am încercat sa le fotografiez cu lumina si flash, poate se vede ceva. Migdalii îmi par naivi, dar m-am jucat cu ei. Si apoi nu am scule potrivite!!!
    Ultima îmi place mie cel mai mult, pentru culori. Am lasat cerul un vernil amestecat cu gri-rozaliu!!!

    Tu stii doar ca am început sa amestec culorile prin vara, nu trebuie talent, doar pensule si tutoriale.

    Eh, cu cuvintele este mai greu. Am si azi în minte o fraza a lui Misu din scrisoarea catre Edu... <>...
    asta se învata greu...

    ResponderEliminar
  6. urmărind traseele acestei geografii afective (despre care te-am auzit cu bucurie vorbind la rândul tău,), geografia unei lumi desenate în sentimente, în chemări venite dintr-un intim despre care nu știu să vorbesc, o geografie desenată în provocări pe care le aruncăm (și unul, și altul) scandalos în direcția destinului

    Din scrisoarea lui Misu catre Edu ... sublim

    ResponderEliminar
  7. @ Zamfir - eventual am sa umplu casa de aici, sau cea de acasa. O rama ma costa 5 euro, în timp ce acuarelele mele ma costa mai putin...

    Dar cine stie, poate am sa ma pun bine pe lànga sefa farmaciei de lânga casa noastra, ca e nevasta primarului de aici...

    Deci tu zici sa ma pun serios pe treaba!!!

    ResponderEliminar
  8. Si eu zic la fel, sa te tii de treaba. Si trebuie talent, crede-ma, eu nici desenele de la scoala nu eram in stare sa le fac, mi le facea mama. :))
    Dar tu ai talent.

    Mie imi place cum se vede al doilea alb-negru, chiar f mult.

    ResponderEliminar
  9. Frumoase!

    Mi-au placut migdalii. E de vanzare?

    ResponderEliminar
  10. @ Ivory - sunt màzgalelile unei începatoare. Nu m-am gândit niciodata ca as putea sa le vând. Eventual sa le fac cadou!!!

    ResponderEliminar
  11. @ Ivory- este magulitor din partea ta!!! S-ar putea chiar sa mi se urce la cap si apoi sa ma consider artista înainte de a învata abecedarul culorilor si a tehnicilor. Faptul ca sunt unii care le apreciaza , deja îmi da o satisfactie enorma.

    Mie mi-ar placea sa învat sa scriu, dar un prieten drag , care scrie foarte bine, mi-a spus ca nu ar avea motivatie pentru a scrie o carte.

    Eu poate as avea ce spune, dar vorba lui: pe cine ar interesa?! începusem si eu la începutul blogului, : Periplul meu prin case si tari, si ar fi atâtea de spus. Dar pe cine intereseaza? Si apoi, am zis ca scriu pe blog pentru ca sa ma tratez de singuratate. Si ... functioneaza!!!
    Pictez , tot din acelasi motiv...

    ResponderEliminar
  12. Picteaza-nainte, nu conteaza deocamdata motivatia, dezvolta-te, cresti. Ai sa vezi mai incolo unde duce drumul asta.

    ResponderEliminar