viernes, 24 de diciembre de 2010

Evadez... în soare...si vânt...

Îmi trag sufletul si-mi odihnesc spatele. Nu am apucat înca sa cos nimic. Trezit la noua... mic dejun prelungit în bucatarie. Vizita lui Enma... sa vada masina de spalat vase si sa cheme pe cineva sa o repare. Fetele de la farmacie ...cu medicamente pentru medico... scos deci si pe ale mele. Icre de facut... în timp ce señor înca mai mosmondea pe acolo. Întinerit eu pe el cu 20 de ani. Tuns, barbierit... spalat bine. Apoi... Marta la rând. Si daca lui señor abia ce am avut sa-i tai câteva fire de par... la Marta am curatat baia o juma de ora... Deh... are un cromozom în plus, limba mare si par mult. Iar dusat pe ea. Rufe la spalat... Terminat o uriasa portie de icre.... dus si la fetele de la farmacie si sper sa nu uit sa-i dau si lui medico... care stiu ca le va aprecia. Am învatat si lucruri utile de la socrela. Prepararea icrelor. Doua linguri de icre de hering sarate (arrenque sau sardine...cum spune señor) ,gris mult (cam 100 gr înainte de a se fierbe... ulei cam 500 ml... apa sau sifon ...o cana mare... o ceapa razuita si zeama de la o lamâie. Folosit noul primer si iesit pufoase... albe... si logic... deloc gretoase. Lui señor nu-i plac. Sefa...asa si asa.
... Acum astept sa mi se fiarba fasolea verde cu cartofi. Asa se manânca pe aici... Nu stiu daca am sa fac si carne lânga. Sincer ... nu am chef. Am mâncat cu totii sunca adusa de la seful. Feliute foarte fin taiate.
... Señor doarme, Marta topaie cu capul chelit si cu bluza de la pijamaua lui sefa. I-am dat-o ei pentru ca o are pe Betty Boop pe piept...si am zis ca daca ma vede C... si cu asta, ma va boteza. Si asa îmi tot zburleste parul scurt... mai scurt decât al lui si-mi spune... ungarra...
... Fost la seful sa pun stapânire pe dispozitivul mobil de internet. Încheiat cu el târgul...
- 11.80 pe luna si mi-l dai si mie când am nevoie în calatorii.
...Oricum e ceva. Mi l-a dat mie si nu asociatului sau.
... M-a prins o lene. Afara ... soare si mult vânt. Iar trebuie sa matur curtea. Nici astazi nu au venit sa-mi taie crengile copacilor. Le-as taia eu... daca as avea fierastrau electric.
... Motanul a revenit în casa. Ne-a giugiulit pe fiecare în parte si acum s-a culcat pe covorasul de lânga señor. Ar trebui... sa frec macar baile din casa lui sefa. Sa alimentez familia... sa cos. Ar fi bine: ... sa ies fugind din casa... sa fac o lunga plimbare. Nu ar strica sa mai alimentez frigiderul cu una alta. Dar... mi-e lene. Si nu am de gând sa gatesc nimic special. Nu-i pentru cine. Aici nu vor fierbe sarmalele în seara asta. Mâine vin copiii si aduc ei ... racituri, cârnati, caltabosi si slanina de la cuscrul. Sa nu uit de prajituri. Face nora. La noi nu se manânca de ale noastre soiuri. De celelalte avem. La cutie... bla, bla. Sa manânce din acelea daca asa sunt obisnuiti. Si apoi cum señor nu cineaza... eu nu vreau... iar Marta ar trebui sa slabeasca... nu ne agitam.
... Ce frumoasa zi de Craciun. 13 grade la noi... 12 acasa... Sforaie señor. Merg sa scot rufele din masina de spalat. Motanul s-a culcat aici lânga mine. Radio... în surdina, jaluzele trase, picioarele catarate pe marginea fotoliului. Te apuca somnul... zau asa, în timp ce în alte case... doamnele se agita cu specialitati de Craciun pentru a se îmbuiba în familie. Da ... îmi lipseste aerul acela de mister si de surpriza. Mi-e dor de anii când erau copiii înca mici. Asteptam noi cu nerabdare reactia lor la cadourile de sub brad. Sa nu uitam... si eu am primit. Si ce frumos a fost gestul... si urmarea...
... Fost medicul meu preferat ... dat la el icre preparate. El stie ce este bun. Señor decis ca astazi nu are chef sa-si ridice fundul din sofa...deci nici nu are chef sa manânce. Dat la el un suc de portocale... primit eu o plasa de la vecina... foarte dulci si zemoase ( ma cam iubesc vecinele... le cos de multe ori...fara bani ... si pe loc) .
... Deci...merg sa zburd prin oras..la minime cumparaturi. Sefa va veni sa ma culeaga... EVADEZ... Noroc ca am cusut ieri...si am ce proba la fete pe luni... Fustele sunt aproape gata si trei vestute... fara guler...dar e mai bine asa... sigur va trebui sa le intru pe spate... pentru ca sa fie perfecte. Hm... o zi...pierduta ... sau câstigata?!...

... Spus la mine señor într-o doara:
- Destrami o familie.
- De ce? Îmi da mie ceva de la gura copiilor? Sau este invers? Stau eu în fata televizorului la telenovole cât sta scumpa lui soata? Eu muncesc pe rupte desi nu ar trebui sa ma agit sa câstig un ban în plus pe lânga salariul pe care-l primesc de la dumneavoastra. Dar mie îmi place sa-mi câstig pâinea muncind. Si-mi place sa dispun la bunul plac de roadele muncii mele.Si nu ma resemnez în calcat si aranjat dulapuri, sau în spalat si frecat casa pâna la obsesiva cicaleala. Crezi ca s-a dus vreodata în toti anii de când sta aici sa frece casa si WC-urile cuiva?! NU... e mai comod sa astepte sa i se aduca acasa. Mai stiu asa cucoane. Si nu uita señor ca eu trimit si copiilor lui din ceea ce primesc pentru munca mea. Nu ceea ce-mi prisoseste... Sti ca la 8 dimineata C... iese din casa sa caute de lucru? Nu... Nu as vrea sa fiu în pielea lui. Eu doar tac...si-l ascult. Mie poate sa-mi spuna si nu trebuie sa-mi dea explicatii. Si-l cert când nu are rabdare cu soata. Cred ca le este greu... tocmai pentru ca sunt lipsiti de mijloace materiale acum. Nu a fost asa cu sase luni în urma când l-am cunoscut. L-am vazut doar pe parcurs afundându-se... Cautând cu disperare sa asigure un minim decent familiei. ... Si apoi... mata mi-ai povestit de I. ca o viata întreaga a avut amanta. Si-a distrus cumva familia din cauza ei?! Daca toti stiati de ea... sigur stia si soata. Dar soata ... se trezea pe la 2 amiaza. Probabil i-a convenit situatia. Bani...cu duiumul... trai decent... ( Ca si a dumitale soata... am vrut sa adaug... dar am tacut)
... Si mai stiu eu multe cucoane asa... Este usor sa pretinzi si sa fi cicalitoare. Greu este sa fi blânda...
... Atâtea mi-a spus ... în aceste multe luni... Nu pot sa fie toate minciuni. Nu sunt spuse cu rautate. Doar cu resemnare. Îmi spunea odata ca nu ar fi cinstit sa-si paraseasca sotia dupa ce i-a luat toata tineretea. Si ma sfatuia sa fac pace cu sotul meu... pentru ca el sa nu sufere. Ca este foarte trist pentru un barbat sa se gaseasca singur la 50 de ani. Asa este... dar conversatiile noastre nu ar fi decât o continuare a suferintei ce i-am provocat. Si eu nu pot minti la nesfârsit. Chiar daca mint... din obisnuinta de a nu rani sau leza sentimentele persoanelor. Uneori reusesc sa trec sub tacere adevarul... dar este mai dureros pentru mine decât sa accept consecintele faptelor mele...
... Nu am continuat discutia... era inutil... A fost un las toata viata. Si a fost tinut sub papuc. Nu moralitatea l-a tinut în frâu... ci lasitatea. Si doamne... stiu ca a suportat destule. Si nu din prea multa iubire sau respect pentru conveniente. Da... e bine sa nu sti nimic. Sa nu cunosti trecutul si nici prezentul nimanui. Ma dezgust eu pe mine... ma dezgusta aproape toti din jurul meu. Privesc doar calitatile fiecaruia...

... Trecut înca câteva minute. Sunat C... va trece pe aici. Hm... nu e prea întelept. Venit Enma... pleca la cina. Numai ei trei... Chiar e mai bine sa cinezi la restaurant decât sa te strofoci la tine în bucatarie. Un sot asa trebuia si la mine. Rasfatat ei cu cadouri scumpe. Obiectiv mai puternic la camera foto a Cristinei, telefoane mobile, pulovare si camasi de marca... Cerut eu 50...din contul lui señor... cadou pentru Cristina. Da... eu ma gândesc de fiecare data la nepoti, soferul de pe furgoneta care o duce pe Marta la scoala. Bucurat pustioaica... Povestit cu draga de Ema... Salivez la gândul bunatatilor preparate. Dar si eu m-am îmbuibat astazi ...cu câteva felii de pâine cu icre si chiar sunca. Prea mult... pentru cineva care nu vrea sa faca excese...

... Stau cu picioarele catarate pe margine fotoliului. Nici cizmele nu le-am dat jos din picioare. Pixi... lânga mine. Mai màngâi din când în când capsorul lui plin de cruste de la nenumaratele cicatrici, semn al luptelor pentru teritoriu. E pedepsit. Adica eu încerc sa nu-l las niciodata sa iasa din casa, dar mai scapa din când în când. Afara... un vânt teribil. Bine ca a fost frumos când am coborât eu în oras. Limpezit eu ochii în marea învolburata. Încarcat bateriile si sporovait un pic cu Alba la casa de marcat. A trebuit sa-mi marcheze ea numarul de telefon al Cristinei. Eu... nu mai vad deloc fara ochelari... Mi-au obosit ochii si mi-a întinerit spiritul. Am sa fiu o baba simpatica, cam chioara... asta daca am sa ajung vârste venerabile.

Dulce-amara este viata... Cum am sa petrec seara de Craciun?! Cufundata într-o vana de apa calda... lumânari pe marginea vanii... un pahar de Martini.... si câteva tigari la îndemâna...
... Asta dupa ce am sa culc familia. Poate va veni si Pixi cu mine. Îi place sa se suie pe marginea vànii... si sa-mi dea pupici. Si mai apoi... Pixi se va culca pe partea libera a patului dublu. Daca se va întâmpla sa cobor noaptea... ma va însoti. Ca sa nu ma piarda din vedere....
... Haide... E Craciunul si nimeni nu te obliga sa stai sa-l asculti pe Rafael... care plictiseste o tara întreaga de vreo 50 de ani. Da... Barça nu a càstigat meciul de cupa pe Camp Nou. Eram eu ocupata cu cusutul si nu am fost alaturi de ei....

... Stau de câteva ore cu cele doua tablouri pe ecarnul laptopului... marind fiecare detaliu... Superbe si atât de perfect executate...

0 comentarii:



:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-}
:)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Publicar un comentario