domingo, 29 de noviembre de 2009

Cu mândrie recunosc, sunt un Culé

Toata lumea îi cunoaste pe fanii lui FC Barcelona cu porecla de culès , porecla particulara în comparatie cu cealalta blaugrana în catalan, (azulgrana în castellano) care vine din timpurile când se diferentiau prin culoarea sau forma tricourilor.. Culé culér e un cuvânt care din punct de vedere etimologic vine de la cul culo în ccatalana ca porecla a fanilor Barçei lui Joan Camper de pe vremea când acestia jucau pe stadionul de la calle de la industria, adica între 14 de marzo de 1909 y el 30 de abril de 1922. Acolo o parte din spectatori urmareau partida cátarati pe gardul care înconjura terenul , desi sunt altii care spuneau ca sedeau pe niste bari de fier sau pe niste scânduri înguste. Cert e ca pentru trecatori era o distractie sa vada toate acele dosuri iesite peste gard, si prin urmare i-au poreclit ¨cururi¨. În zilele noastre , a te numi culé este o mândrie pentru barcelonezi , si nu numai. Alta legenda spune ca terenul de joc situat pe locul unui fost câmp de ¨coles¨ , (banuiesc ca varza), si fotbalistii care jucau acolo si pe vremea când acest joc nu era asa de popular erau porecliti culés. Impactul în memoria publicului a fost atât de puternic încât aceasta porecla a supravietuit trecerii anilor.

Am încercat sa traduc articolul din sursa la care am facut link.

Astazi, mare partida mare. Barça- Real Madrid. Partida clasica cum îi spun toate retelele de televiziune, cele doua fiind fruntasele clasamentului.

A scrie despre Barça ar fi prea plictisitor pentru sexul frumos, dar va asigur ca eu sunt încântata sa-i vad jucând.

4 comentarios:

  1. Ha....esti microbista.Si eu.In familia mea doar eu ma uitam la meciurile importante.Sotul meu urmareste doar Formula 1.

    ResponderEliminar
  2. Bine, bine ! Eu tot cu FC Arges tin !

    ResponderEliminar
  3. Am câstigat pentru ca suntem buni, modesti si muncitori. Si pentru ca avem o multime de fani.
    Barcelona are cei mai multi suporteri abonati si cele mai multe fan-cluburi din lume.

    Suntem culé. dar si COOL
    Si partida nu am putut sa o vad pentru ca o transmiteau numai pe canalele cu plata. Huooh!!!
    dar l-am ascultat la radio în timp ce blogaream pe ici pe colo

    ResponderEliminar