domingo, 30 de enero de 2011

Malagueña salerosa


Eu nu-ti ofer bogatii... îti ofer inima mea, în schimbul saraciei mele... Nebunie curata, cu acele intonatii de mariachi.

Un timp superb la noi. Soarele îmi inunda camera si Pixi mieuna undeva sub geam, vagabondul, uschit ieri cu atâtea fete care vin si pleaca. Nu am avansat zilele acestea mult, desi EL si la curatenie a venit cu mine. Am frecat casa lui Enma în doi. Apoi i-am aratat chitarele si atâta i-a trebuit. A luat una si mi-a cântat. Doream de multa vreme sa-l ascult. Doamne cum maltrateaza corzile si cum le mângâie abia perceptibil uneori. Asa este. Temperamentul unei persoane se manifesta în toate activitatile sale. Bineînteles ca si acolo a trebuit sa-mi dea lectii. De cum se fac doua lucruri deodata cu alt tip de mop. Învatase de la maman a lui. Eu am sa aplic în continuare metoda mea.



Acum trebuie sa ma ocup de cei ai casei. Ma asteapta noua costume de croit si gândit. Masina nu vrea sa coase acest tip de material, desi am încercat sa folosesc si hârtie dedesubtul materialelor. Am sa încerc si cu pânze. Daca nu de mâna. Nu sunt multe smecherii la aceste rochite. Dar sunt noua. I-am dat sa duca si acasa partea de fuste si i-am aratat cum sa faca pliurile soata lui pentru ca sa ajungem de la 2, 20 m la 1, 10. Din doua în doua patratele. apoi din unu în unu si iar repeta. Sper sa fi înteles. Nu ma încred în EL. De fiecare data este cu capul în nori. Lasa parte din lucrusoare aici. Acum am sa croiesc personalizat partea de corset. Trebuie sa fac rochita si pentru Roger, logodnicul reginei de la aceasta comparsa. Cred ca vor mai aparea si fratele si logodnica lui. De la aceasta comparsa mi-a mai adus Rosa de la farmacie înca cinci anul acesta. Tipele au venit ieri la o proba. Fcausem una din rochite cu modificarea ceruta de Ariadna, fetita lui Rosa si s-au aratat foarte multumite. Am coborot talia si am hotarât sa transformam rochia lui Minnie în ceva mai sexi, cu volanase de tul pe dedesupt. Adica mai mult de lucru pentru mine, pentru aceiasi 35 de euro. Nu conteaza decât satisfactia muncii bine facute.

Sunase K. deloc încântata de multele costume pe care le fac. Cica señor nu va fi bine tratat. Nu m-am mai pus în gura cu ea, ca sa-i explic ca alerg ca o nebuna de la unul la altul. Ca inclusiv EL, sta mult în povesti cu señor si Marta, pentru ca eu sa pot coase. Ca are patul schimbat imediat ce-l murdareste si ca mânânca la fel de bine. Poate ca uneori ramâne singur ascultând radio, dar nu mai mult decât când as coborî la cumparaturi sau la jogging si gimnastica. Numai fac acum nimic. Cumparaturile mi le face EL si nu ies la alte activitati pentru ca-mi dramuiesc energia pentru cusut si cele treburi. Enma iar îmi va spune ca trebuia sa tac pentru ca ea îsi cunoaste sora. O deranjeaza ideea ca cineva poate face ceva si ea nu. Crezusem ca va fi încântata ca am facut costulul nepoatei sale, dar ea mi-a raspuns ca trebuia sa le cer dublu la cumnata ei, pentru ca sunt urâte. Hm... daca taceai, filozof erai. Acum fac costumele si pentru nepoatele lui señor si cred ca va veni si fiul lui señor cu o pereche de cizme de îmbracat pentru a alta nepoata, de a lui. Unora deci le face placere talentul meu în ale croitoriei.

Hai sa o lasam pe amargata aia si sa ne apucam de ale noastre treburi cotidiene. Ma asteapta trupa si munca. Uite... mi-am pierdut în acest mix de Placido Domingo.

UPDATE: 12:17... terminat cu trupa. Barbierit señor , hranit personajele si facut o prajitura cu mere. O ora si 45 de minute totul. Si smotruit bucataria:
- Señor? Te neglijez?
- Nu, draga mea. Esti ca un titirez cu multa vitalitate. De câte ori te rog sa te odihnesti si tu nu te lasi. Esti cumplidora... Vrei sa te achiti de toate obligatiile.
Abia ce l-am scuturat pe bietul de câteva ori din obisnuita amorteala:
- Misca picioarele si bratele. Nu esti leguma señor. Nu-ti menaja fortele ca vei trai si asa ani multi. Ti-am spus sa-ti umezesti bine fata pentru ca sa te pot barbieri. Nici macar vârful degetelor nu le-ai muiat în apa. Esti atât de comod. Si te mai gândesti la amor. Ce-ai face cu o femeie frumoasa alaturi de mata. Infarct. Si apoi eu mi-as pierde locul de munca. Facem noi aproape infarct.
Saracul de el. De fiecare data dimineata când sunt dâcoasa ma întreaba daca a fost EL sau nu în vizita. Eu sunt nervoasa ca ma întâmpina cu ¨hei¨, ca pe un vagabond de pe strada, desi stiu ca de frica ca nu va fi bagat în seama o face. Creierul lui nu apuca sa-i dicteze un salut decent. Astazi m-a întâmpinat cu Buenos dias asa ca l-am pupat pe frunte si am început sa glumesc cu el. Dar mi-a trecut si m-au apucat nervii când abia ce am început sa-i spal genitalele a început sa faca pipi:
- Nu puteai face pipi înainte, când aveai scutecul sub mata? Abia ieri am schimbat lenjeria. Asteaptaaaa...
Deci asa ne trecem si petrecem zilele. Certându-ne, glumind, pupându-l si alintându-l, dar nu prea mult, pentru ca sa nu intre la dubioase si prea fierbinti idei. Este barbat si la 89 de ani:
- Giulia. Tu în pat trebuie sa fi ca o anghila.
- Apai sa sti ca prapad fac. Dar nici cu EL nu mi-e rusine. Si apoi cine se gaseste sa vorbeasca. Càte femei ai avut mata la viata matale sigur nu s-au plâns niciuna.

Râdem si ne prostim. Acum ascultam muzica clasica. Am început cu Malagueña salerosa si am trecut la Jose Careras, Maria Callas si am sa-l parasesc acum. L-am giugiulit în trei pe motan. Enma abia ce s-a trezit asa ca am sa-i duc un platou de prajituri si am sa-i cer chitara ei. Sa-mi cânte junele astazi când va veni. Sa vedem daca mi-o da. Señor este în al noulea cer. Asculta muzica care-l înveseleste. Viseaza la timpuri de mult trecute. Am sa ajung dragul meu Don Tomas din nou în living sa ne umplem de frumos. Mai rabda-ma o luna cu obsesia asta de culori si materiale. Aproape toti clientii trec si pe la señor. Schimba doua trei cuvinte si-i spun cine si de unde-l cunosc. El, încântat ca i se da atentie are la ce se gândi în orele în care-l las cu Marta. Se pune din când în când la povesti cu iubirea tineretii sale, o doamna vaduva din oraselul vecin si nu conteneste sa vorbeasca despre cât munceste Giulia. Ca o apucata. Asta pentru ca eu cobor la el cu toate piesele pe care le fac. El pipaie materialele si se minuneaza.

0 comentarii:



:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-}
:)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Publicar un comentario