viernes, 27 de noviembre de 2009

De ce am ales Spania

Ieri am învatat sa postez videoclipuri de pe youtube, asa ca, în loc sa cos , mi-am pierdut vreo trei ore îndeletnicindu-ma cu selectarea a câtorva piese care-mi plac.

Am vrut sa se vada motivul pentru care am ales sa vin în Spania. De mica mi-a placut muzica spaniola, dar înafara de Julio Igesias si Los GipsY Kings, nu prea mai stiam de altii. Dar mi-a placut si cea italiana.
Aproape un an, cât am lucrat în Italia, nu am putut asculta la radio alt fel de muzica. Nici pe engleza, nici pe alte limbi. Ajunsesem deprimata de atâta muzica trista. Toti sufera de ¨amore¨. Tema tuturor cântecelor. Cu tot respectul si admiratia fata de oamenii amabili si buni pe care am avut norocul sa-i cunosc, trebuie sa recunosc ca parte a melancoliei lor se datoreaza làlàiturilor triste si suferinde pe care le asculta. Sau invers, tristetea melodiilor lor reflecta predispozitia generala la suferinta.

Eu de fapt de la început am vrut sa vin în Spania, pentru ca stiam ca se mi potriveste mai bine, pentru ca-mi place ritmul, dar cum mi s-a oferit sansa unui loc de munca în Italia, nu am ratat-o.

Îmi place si astazi muzica italiana, dar o ascult numai în momentele în care vreau sa fiu melencolica, sa scriu. În rest, prefer orice altceva. Si va jur ca nu am auzit o melodie vesela acolo.

11 comentarios:

  1. Frumos:)...mult succes in continuare si toate cele bune:)

    ResponderEliminar
  2. Tu ai invatat sa postezi videoclipuri de pe youtube, iar eu tot incerc sa vad cum as putea sa-mi public blogul pe domeniul personal geocer.net, fara sa pierd nimic din ceea ce are acum. Si stii care-i culmea? Ca de fapt, inca nu sunt hotarat sa fac acest pas!

    ResponderEliminar
  3. Încă o dată îţi mulţumesc pentru blogul tău şi ... pentru cel al Emiliei. Tocmai sunt într-o familie, unde le explic avantajele internetului. Tu din Maramureş eşti în Spania. Emilia din Ceanu Mare este în America. Eu din Turda, sunt între voi, deci, suntem prieteni fără să ne fi văzut vreodată!

    ResponderEliminar
  4. @ zamfir- mare descoperire, revolutionara. Cu ajutorul internetului ne simtim si noi mai aproape. Ieri eram pe messenger cu Emilia din Arizona, o verisoara din Baia Mare si cu sotul pe Skype cu video.
    ca la o întâlnire între prieteni, asta în timp ce noi, Ema si cu mine ne si continuam munca de supravegheere a îngrijitilor nostri, care practic prin ceea ce ne comunicam noi cu exteriorul sunt si ei informati. Cel putin în cazul meu, señor ia parte activa la viata mea internautica.

    ResponderEliminar
  5. vezi, pana la urma trebuia sa vii aici...
    nu-i de tine resemnarea italiana, ci pasiunea spaniola :)

    ResponderEliminar
  6. Foarte interesant ! Nu stiam ca muzica italienilor e atat de patetica. Amore si iar amore, deci... Si eu, care ma plangeam de muzica cehilor !

    Giulia, multumesc frumos pentru gandurile bune !
    Un sfarsit de saptamana placut !

    ResponderEliminar
  7. @ Ajnanina, Leo - tipesele care au un pic de sânge în ele, chiar si cu kg mele, trebuie sa aiba ceva ritm în viata. Eu nu pot sa sufar decât pe muzica aia. Pe cea spaniola, (mai sunt si aici), nu pot. Ma învioreaza ritmurile de aici.

    ResponderEliminar
  8. Interesanta lewgatura intre temperament si muzica la nivel de popoare. Romanii cum sunt? Dar ungurii?

    ResponderEliminar
  9. @Daurel- Ungurii - e destul sa vezi un csàrdas- impetuosi.
    Românii în functie de zone:
    Maramures - lalaiti - deci molcomi ( dar este si dansul de codru care seamana cu csardasul)
    - muntenii, oltenii, - mai rapizi, exuberanti, ceea ce nu prea vezi în Ardeal
    - moldovenii- si ei agitati,

    ResponderEliminar
  10. Uite si niste cântece italienesti care te contrazic:) Nu tot ce e la radio e reprezentativ, c'è musica al di là di Pausini e Ramazzotti!

    http://www.youtube.com/watch?v=W6WA04DmllY

    http://www.youtube.com/watch?v=HweU-Nc__HE

    http://www.youtube.com/watch?v=sSSKhEkqNdE

    http://www.youtube.com/watch?v=0h0Q_AKbg4I

    ResponderEliminar
  11. Antoaneta ai dreptate! Poate nu ai ai ales tu chiar cea mai vesela.
    http://www.youtube.com/watch?v=ZsvPiK3E9cM

    ResponderEliminar