martes, 27 de octubre de 2009

Venezia, Canal Grande, Piazza San Marco 2

Ajuns Adrian pe la 9 dimineata în Venetia, a cautat o parcare si m-a sunat sa ma întrebe ce sa viziteze. Luata prin surprindere, în primul rând pentru ca intrase în Venezia, i-am spus sa caute Piazza San Marco.

Mi-a spus ca e cu masina într-o parcare mare, la etajul 3, si vede numai marea si alte constructii în rosu, nimic ce sa aduca a oras vechi. Nu am fost inspirata sa deschid Google Earth, sa caut parcarea. L-am sfatuit sa iasa, sa-si noteze adresa parcarii, sa caute un chiosc de ziare, sa cumpere o harta, sa ìntrebe ce AUTOBUZE merg spre Piazza San Marco. Cam cum ai face în orice oras necunoscut. Nu-i asa?

Pài asta nu se potriveste Veneziei. Daca m-as fi documentat înainte as fi stiut ca : în Venezia mijlocul de transport urban sunt vaporasele, mai mici sau mai mari, ca sunt statii de îmbarcare- dezbarcare pe tot traseul Canalului Grande. Biletul dus-întors costa 12 euro, dar niciodata nu le-a cerut nimeni biletul. Ciudat nu-i asa?

Parcarea mare, unde si-a lasat fiul meu masina, este foarte aproape de prima statie de vaporase. O ora costa 3 euro (au platit 6 ore, inclusiv pentru minutul cu care au depasit ultima ora, de recomandat sa platesti tichetul la reîntoarcerea în orice parcare, si nu la iesirea cu masina, asta am învatat-o aici.)

Drumul cu vaporul dureaza cca o ora pâna în Piazza San Marco. Si trebuie sa ai aparatul de fotografiat pregatit, adica suficienta memorie. Asa, Adrian, facând o multime de fotografii pe canal, s-a trezit ca nu mai avea destula memorie pentru as face si lor fotografii.

În trei ore erau înapoi la masina. Au avut noroc de o zi frumoasa, memorabila zic eu.

De altfel fiul meu, era asa de entuziast, încât a spus ca-si va cauta de lucru acolo, pentru ca este ¨patria romantismului¨. Ha , ha.

Regretul lui soacra mea este ca Adrian nu a facut o plimbare cu gondola, dar poate cu alta ocazie.

I-am explicat ca Venezia sigur este insuportabila pentru locuitorii ei, din cauza umiditatii excesive. Si apoi cred ca e frumoasa, sa o vizitezi, poate chiar sa stai câteva zile pe acolo, dar ar fi obositoare zi de zi.

Deci i-am trimis pe ei sa vada ceea ce eu nu cred ca voi ajunge sa vad. V-am dat voua aceste informatii , utile sper, pentru ca sunt atâtea zboruri ieftine catre Venezia, si apoi merita vazuta, mai ales de cei îndragostiti.

Adrian mi-a cumparat o mica atentie de pe acolo si am sa-l rog pe sotul meu sa-mi faca o fotografie cu micuta gondola de gips.

7 comentarios:

  1. O experienţă de neuitat. Mi-aş dori să fac un drum la Veneţia, dar cu siguranţă nu se va întâmpla prea curând... Mulţumesc pentru gândurile bune lăsate la mine...

    ResponderEliminar
  2. Ce frumos este la Venetia, un oras romantic si de neuitat

    ResponderEliminar
  3. Foarte frumoasa Venetia! As mai vizita-o

    ResponderEliminar
  4. Cred ca sunt niste momente de neuitat...mi-ar placea sa o vizitez si eu intr-o zi...toate cele bune Giulia:)

    ResponderEliminar
  5. va multumesc la toti pentru vizita.
    eu una abia am asteptat sa pot sa-mi reiau viata de zi cu zi, aici!

    concediul meu a fost f scurt si nu atât de frumos pe cât as fi vrut.

    Venezia au vazut-o de dragul meu, fiul si soacra mea.
    dar m-am bucurat sincer pentru ei.

    ResponderEliminar
  6. Am vazut de curand Venetia. Nu m-a fascinat, nu mi s-a parut romantica, dar are parfumul ei. Nu mi-ar placea sa locuiesc acolo. Dar imi amintesc cu placere de experienta asta.
    Apropo de "niciodata nu le-a cerut nimeni biletul" - noi am fost cazati la un hotel, intr-un orasel aflat la cativa km distanta de Venetia. Si, pentru a o vizita, luam trenul. Niciodata nu am vazut vreun controlor de bilete, cred ca sunt prea lenesi sa-si faca treaba. Or fi stand la racoare, intr-un vagon cu aer conditionat.

    ResponderEliminar
  7. Ma bucur mult pt. ei !!!
    La mai mare ...sa fie doar un inceput ...mai ales pt. fiul tau!!!

    ResponderEliminar