jueves, 10 de mayo de 2012

Tentatia banului

Da. Exista ispita banului. Stai, cântaresti, analizezi pe toate partile si trebuie sa iei o decizie. De data aceasta am sa iau o hotarâre din care voi elimina tentatia banului. Mai multi bani, mai multa responsabilitate. Mai putina libertate. Mai multi bani, contract de munca, 1030 de euro pe luna, o singura persoana, 5 frati, probabil care mai de care mai pisalogi. O zi si jumatate liber pe saptamàna, de ridicat o batrâna senila si artagoasa, doua plati de 600 de euro pe an si concediu platit, plus.... seguridad social, ceea ce înseamna ani la pensie.
Aici, 700, doua dupa amieze libere pe saptamâna, batrâna doarme ca un bebelus pâna la 10 dimineata, posibilitatea de a iesi cànd am chef si unde am chef, dar în limita bunului simt, clase de pictura, gratis. Hm... dementia senil si aici, dar suportabila. Plânge câte o lecuta dar se poate suporta. Nu am contract, nu am vacante, nu atâtia bani. Dar... nu trebuie sa o ridic. Si spatele meu spune ca nu ar mai rezista la efort. Ma doare si asa zilnic. Am de ales între bani câstigati cu mai mult efort sau sa stau cumintica în banca mea si sa ma dedic studiului desenului. Nu am mai fost saptamàna asta la clase. Martea, ocupata cu June, astazi cu tentatia banului. Faina tipa, Carmen, dar si foarte exigenta. Aici nu ma f.... nimeni la cap, acolo nu as avea o clipa libera în toata ziua si toata ziua as fi chestionata de persoane super obsesionate cu sanatatea batrânei. Aici, un singur fiu, o nora cu care poate ma vad câteva minute pe saptamâna. Cred ca este timpul sa traiesc pentru arta. Banii nu mi-au adus satisfactie pâna acum. O casa, aproape terminata, unde nu am avut nici o tragere de inima sa ma duc în zilele în care am stat în somaj neplatit. O nunta platita, la care nu voi putea merge. Dar era de datoria mea sa o fac. Nu am bani în buzunar, nu am o pereche, dar parca totusi nu sunt trista. Cu June m-am certat ieri si m-am împacat astazi. El a insistat la telefon. Nu l-am cautat eu. As putea foarte usor sa-mi gasesc pe cineva dar ce ar avea un barbat sa-mi ofere si ce ar trebui sa-i suport?! Mâine, sper ca mâine, am sa-mi daruiesc ore de desen. Acum stiu doar ca ma doare spatele si tare bine mi-ar veni un masaj specializat. Câteva cuvinte schimbate cu TINE mi-ar veni bine din când în când.

2 comentarios:

  1. Noa serbus Giulia şi bine te-am găsit dispusă şi relaxată. Îţi dau dreptate. Decât bani mulţi ţi tensiuni permanente, mai bine bani ţini şi linişte mai multă.
    Să ai o zi liniştită şi spor la tot ce faci.

    ResponderEliminar
  2. Deci vine Abbilbal de la Liviu Bimbea. Bine te-am regasit prietene. Vad ca te-ai trezit devreme. Eu ma cam învârt în pat de pe la sase dimineata. Dau o raita prin casa si iar ma întind si lenevesc. Nu ai sanse sa se trezeasca batrâna înainte de 10. Si de ce m-as ridica?!. Sunt ca în vacanta. Hm... m-ar tenta banii. Toata noaptea m-am gândit la avantajele celuilalt loc de munca. Dar acolo batrânica are 92 si poate muri oricând. Asta are 84. Trebuie sa gândesc pe termen lung. Si lectiile de pictura sunt un avantaj. Acolo nu as avea o clipa a mea în timpul zilei si noaptea ar dormi càte un frate în casa cu mine. Nu cred ca as suporta atâtea toane. Noa serbus. Sper ca sunt bine printesele tale.

    ResponderEliminar