lunes, 20 de febrero de 2012

Din prea multa iubire

Astazi se sufera de Sindromul post carnaval. Sefa spala, strânge casa ei, iritata de putinul deranj lasat în urma de fiica ei:
- Jur ca as prefera sa nu vina decât sa vad patru încaperi deranjate.
- Ai o obsesie pentru casa perfect aranjata. Problema este ca se agraveaza pe zi ce trece. Si apoi tu nici macar nu sti ce este sa ai casa întoarsa cu susul în jos. Nu te supara sefa, eu astazi înca ma relaxez dupa doua luni de croitorie si dupa stresul de zi cu zi provocat de tatal matale.

Trecuse pe la noi mai apoi. Señor o întâmpinase cu:
- Cât timp a trecut fara sa te vad!

Abia de cu seara fusese aici. Poate nici nu a recunoscut-o. În mintea lui este confuzie. ma întreaba cu ce vin din oras, daca vila în care locuim este a fratelui decedat. Anxietatea lui ma contamineaza si pe mine. Sunt irascibila si nu gasesc cuvintele potrivite pentru a-i distrage atentia.Îl scot în curte si asa mai uita.

Este imposibil sa o fac chiar în momentele mele calme. Si cum as putea sa fiu calma?! Numai eu stiu ce este în inima mea. Iar ne-am certat si împacat cu june. Eu ma aprind de îndata ce-l vad iara el nu-mi raspunde cum am eu nevoie. Si atunci iritat pentru ca simte ca nu este la înaltimea asteptarilor mele, ma jigneste. Gura nu-i mai tace si nu-mi doresc decât sa plece cât mai repede pentru ca sa-mi înec tacerile în tranchilizante care sa-mi ia pofta de mâncare. Este oare depresie, este sindromul îngrijitorului?! Nu am un raspuns si nu consider ca am nevoie deocamdata de ajutor specializat.

Asa deci. Eram eu un pachet de nervi pe vineri seara când se prezenta la poarta mea june cu ceva care era un pene urias pus pe vârful capului. În loc sa fi adus radiatorul pe care i-l împrumutasem si de care aveam mare nevoie pentru ca-mi veneau cinci colegi de-ai Cristinei sa doarma la mansarda.... el, care venea de la distractiile din oras... îmi pusese capac. Îmi pusese capac señor cu delirul lui, sefa cu nervii ei, ca doar daca fata trebuie sa gazduiasca prieteni, unde mai bine decât la mine, care nu apucasem nici sa termin ultimele cusaturi pe costumul ei, pentru ca-i fusese lene sa-mi dea sutienul ce urma sa fie îmbracat, mai apoi se trezise ca vrea si o borsetuta, abia ce-mi daduse dimensiunile si eu ma executasem si-l terminasem... si-a adus aminte ca-l vrea ceva mai mare, pentru ca deh, este pe zile nasoale si are nevoie si de tampoane, ba mai spalasem geamurile si curatasem si încaperea atelier de croitorie pentru ca era nevoie si de salteaua de pe patul de acolo... deci... rupta, iritata si cu sutienul de decorat în mâna... m-am deplasat la poarta si nu m-a încântat gestul de prost gust al junelui. Adica...vino cu insinuari daca te tin baierile instrumentului din pantaloni. Altfel, lasa-te de insinuari pentru ca eu sunt satula sa te rog sa facem amor si tu sa-mi spui ca mâine, ca acum ma asteapta fetitele sa le scot la distractii. Ba mai pusese si sefa paie pe foc cu o seara înainte, dupa ce abia-mi tinuse june o predica de o ora ca nu este sanatos ca-i cer atât de mult sex, ca ar trebui sa ma duc la un psiholog, ca cica nu-l iubesc si nu am niciodata chef sa-l ascult, adica, da, îl ascult dar numai dupa ce facem amor. Acum eu ce sa spun?! Vorba multa, saracia omului si el a crezut ca a întâlnit mamicuta care se bucura daca-i cânta si-i danseaza. Ba ne certasem joi si pentru ca se apucase sa-mi cànte, sa ma oblige sa dansez salsa, iara eu, nervoasa pentru ca ma tot lua la misto m-am pus pe plâns si am ramas întepenita de ciuda. Adica... fa tu pasi pe cànd el danseaza ca un adevarat dansator de salsa. Adica... este prea bun la dans iara eu ma simteam greoaie si fara ritm. Ca si cànd dai lectii de chitara unui începator si tu te lansezi într-un solo de virtuozitate si-i tai bietului învatacel tot cheful de a mai trece macar vârful degetelor peste coarde. Si geaba se rugase el sa-l iert, ca a fost deplasat si hai, draga mea, arata-mi pasii pe care ti i-am aratat... ca eu, nu si nu...si-l dadeam afara. Recunoscuse el mai apoi ca nu are deloc tact pedagogic, însa prea târziu.
Asadar... sefa-mi mai pusese paie pe foc când ma sunase la telefon sa-mi spuna numai stiu ce... si ma întrebase daca dormeam deja:
- Nu sefa, ma pregateam de o baie. June tocmai ce a plecat sa-si scoata odraslele la noaptea de pijamale.
-Da, le scoate ca pe catei la plimbare. Am uitat ca el este mai parinte decât noi astialaltii care-i lasam pe copii sa mearga de capul lor.

Noa, deci, eram eu un pachet de nervi. Joi... 3 costume de terminat, curatenie la sefa, pentru ca sa-mi spuna pe seara ca nu la ea vor dormii colegii fetei ci la MINE în casa... ce încântare pe capul meu, june care ma enervase cu teoria lui despre cât este bine si càt este bolnavicios sa faci sex zilnic sau de doua ori pe zi. Deci... i-am cam facut eu o mutra dezgustata la poarta si facusem stânga împrejur, lasând usa casei întredeschisa. El, ca nici el nu este o persoana calma... se înfuriase ca cica-l ofensasem cu rabufnirea mea... si intrând dupa mine cu o falca în cer si una în pamânt... mi-a aruncat din usa :
- Îmi trântesti poarta în nas pentru un amàrât de radiator? Ti-l aduc în cinci minute si ti-l las la poarta.

Zis si facut el. Nu mi-l lasase la usa de la intrare, ci îsi bagase nasul cu o plasa si... dus a fost. Cam asa suna:
- Ti-am adus jucariile tale, ti-am lasat cheile si am plecat.

De plecat a plecat fara nici un cuvânt. Aruncase cheile în plasa si eu am tras concluziile de rigoare... TE PARASESC pentru ca nu te mai suport!

Iara eu mi-am spus: - DU-TE ÎNVÂRTINDU-TE!!

Asta era vineri seara. Pustii aceia au venit dupa vreo o ora de la plecarea în tromba a junelui. Eu, suparata si înciudata ma servisem cu un tranchilizant puternic si cu vre-o doua --trei pastile de somn. Cert este ca mi-am dat eu seama ca se miscau copii prin casa, chiar coborâsem sa vorbesc cu ei, dar mi-am dat seama ca vorbeam pe româneste cu ei. Bine... au plecat ei si nu m-au mai deranjat decât spre dimineata, adica este mult spus deranj.

Deci... fatidica zi de sâmbata. Munca cât a încaput. Tristetea si supararea mea si-au gasit alinare în curatenie generala în curte. Taiat si curatat pomisori si arbusti. Rufe de spalat, retusuri de ultima ora .O domnisoara la care neavând nici o fotografie a costumului nu ne-am dat seama ca avea nevoie de doua podoabe pe brate. Mai apoi sefa care m-a întrebat daca vreau sa cobor sa vad defilarea de carnaval... si uite asa, în douazeci de minute m-am îmbracat, l-am descarcat pe señor în camera lui si dusa am fost.

Am încercat sa ma distrez. O trasesem pe sefa dupa mine pe strazi si chiar am obligat-o sa-mi faca piruete. Tinerii îmbracati în costumele cusute de mine ma laudau ca sunt foarte frumoasa, fratele sefului îl întrebase cine sunt si când si-a dat seama ca ne cunoastem bine mi-a spus ca nu si-a dat seama ca sunt asa de frumoasa. Hm... nu tare i-a cazut bine prietenei lui care era de fata.
Nu am rezistat mai mult de o ora si jumatate la defilare, asa ca mi-am luat talpasita catre casa. Ajunsa în casa m-am fericit cu un tranchilizant si patru pastile de somn. Rau, da rau de tot m-au drogat. Nu mi-am dat seama când a venit sefa în casa, m-a sunat de doua ori la telefon si abia a treia oara i-am bolborosit ceva. Nu am auzit telefonul unuia... caruia îi promisesem sa ies la dans, ultima data când parasise june caminul nostru nematrimonial... si uite...nu stiu eu cum, am acceptat sa ies cu acel tip la dans, cica. I-am deschis poarta, i-am spus ca sunt un pic mahmura de la medicamente si sa ma lase sa ma mai dezmeticesc câteva minute. M-am bagat sub plapuma si i-am spus sa se intinda daca vrea, dar asa îmbracat cum era.

No.... si aici începe povestea cu pocinogul. Abia trecute câteva scurte minutele....suna, da suna la usa casei. Eu... îmi ridic capul si-i spun bietului tip... ca este probabil EX-ul meu, care tocmai ma parasise din nou cu o zi înainte, dupa alte multe parasiri. Eu...ies pe terasa...nu-l vad. June.... cu ploaie de pietricele în fereastra mea. Eu...vin la fereastra...june, nicaieri. Iar suna la usa casei. Cobor si-l caut prin curte. Intra musiu furios în casa si gura nu-i mai tace:
- Unde este? Am vazut pe cineva intrând la tine. Stiu ca este cineva în camera ta.
Eu îl las sa urce. Tipul... care normal ca nu era dezbracat... s-a speriat. June a început sa tipe la el:
- Neata nu te pui între mine si femela mea. Ia-ti catrafusele si cara-te.

Pleaca bietul spunându-i ca urma doar sa mergem la dans. June... începe sa-mi faca mie morala:
- M-ai distrus. Abia ce am plecat si deja m-ai însela cu primul venit. Giulita. M-ai deceptionat, mi-ai înfipt un pumnal în inima.
- Ti-ai bagat doar capul pe usa ieri si mi-ai lasat cheile în plasa. Am tras concluziile de rigoare. Eu, nu l-am cautat pe tipul acesta desi îl cunosc de doua saptamâni. Ti-am spus ca l-am cunoscut la câteva zile dupa ce te-ai dus data trecuta si nu am facut nimic altceva decât sa ies la un martini si la càteva bancuri în noapte. Si nu ca nu s-ar fi putut ci pentru ca nu am vrut eu.

Si uite asa... acuzatii si iar invective. Pumni i-am tras eu în umeri si pe unde am apucat, m-a îmbrâncit si m-a aruncat el pe pat... si iar ne-am iubit ca doi nebuni. Pentru ca asa este pasiunea. Devoreaza. A plecat el si urma sa ma duca astazi, adica luni la plimbare.
A venit duminica seara. Doar ca sa ma verifice. Simteam ca este mai distant. Era ranit în orgoliul lui de mascul dominant care ar putea fi schimbat sau dat uitarii cu usurinta.

Îl iubesc?! DA. Regret cele întâmplate fara discernamântul meu?! DA.
Doamne, penibila scena de astazi. June... foarte ranit înca în amorul propriu, a început sa-mi tina morala. Simteam ca s-a mai rupt un fir dintre atàt de finele atisoare care ne leaga. Avea nevoie sa fie din nou cucerit si confirmat în rolul de UNIC barbat la casa mea:
- Ai suferit, nu-i asa, sub fereastra mea, când ai vazut ca intra altul în casa mea la ceas de noapte. Doar plecasesi pentru totdeauna. Stiai ca deja nu te voi mai rechema. Te-ai enervat si ti-ai luat catrafusele. Nu sunt mândra ca s-a întàmplat ceea ce s-a întâmplat dar nu-ti mai datoram nimic si drogata puteam sa trec probabil peste limita fricii de necunoscut. Acum poate ti-ai dat seama ce simt eu când mergi tu acasa si te culci lânga papusa ta de nevasta si mai faci si amor cu ea.
- Dar, Giulita. îmi spuneai ca ma iubesti si ca nu ai putea sa lasi pe nimeni sa te atinga. Daca eu te-as fi iubit cum îmi cereai tu, îti dai seama ca acum eram devastat. Veneam eu si te omoram pe tine si pe omul cu care erai. Vezi de ce nu pot iubi cu adevarat?!
- Nu este o scuza. Când iubesti poti sa si gresesti. Din razbunare, din dorinta de a-ti dovedi ca esti dorita si nu numai manipulata. Si sti ca eram sub influenta medicamentelor. Ai facut cu mine amor si nu mi-am dat seama decât într-un târziu. Corpul reactioneaza la mângâieri. Tu nu ma poti judeca pe mine mai aspru decât o fac eu. Tipul acela era un tip decent si nu merita sa pateasca ce a patit si nici eu nu meritam scena pe care tu ai facut-o.
- Ai dreptate. L-am sunat si mi-a confirmat spusele tale. Mi-a spus cum v-ati cunoscut si ca cunoaste cu adevarat pe sefii tai. I-am spus ca nu am de gând sa-i fac nici un rau si sa nu pomeneasca nimanui de cele întâmplate.

Nu stiu daca sa-l cred sau nu. Fabuleaza, ma acuza ca-i rastalmacesc cuvintele în interesul meu, ca nu ar putea sa spuna el ineptiile acelea.
Sincer vorbind, nu-mi aduc aminte prea bine spusele niciunuia dintre noi. Penibilul situatiei ne-a panicat pe toti. Ba june a încercat sa-mi demonstreze ca eu l-am chemat pe tip. As fi avut tot dreptul sa o fac dar nu am facut-o.
Deci... astazi era el lovit si distrus. Nu stia ce sa faca.
- Giulita. Tu esti o femeie libera si ai avea dreptul sa ai câti amanti doresti. Eu îmi dau seama ca nu ajung la nivelul asteptarilor tale. Parca de fiecare data ridici stacheta mai sus si mai sus. Tu ai nevoie sa fi ranita pentru ca sa-ti justifici deciziile luate. Esti atât de complexata si frustrata. Te razbuni pe mine din orice.

- Nu, dragul meu. Eu, sunt o femeie frumoasa, care ar avea dreptul la un partener care sa i se dedice numai ei. Ori tu, abia ce stai cu mine, fugi... pentru ca te cheama datoria acasa. Si minti acolo si minti aici. Si mai faci si promisiuni de care nu ai nici macar de gând sa te tii. Ma ranesti fara ca macar sa-ti dai seama ca o faci. din superficialitate sau din vanitate. Sincer sa-ti spun, daca tot este sa ne despartim nu am de ce sa mai ascult toate adevarurile tale, care nu sunt si ale mele. Am sa te iubesc chiar daca ai sa pleci. Atâta doar ca am sa te cobor de pe piedestalul pe care te-am urcat.
- Giulita, dar daca ai putut sa ma înseli fiind aici în oras, ce ai face daca as pleca departe?! Uite, m-as duce chiar si în Siberia, pentru ca acolo au nevoie de forta de munca. Tie ti-e usor. Ti-ai luat boceluta si pleci unde vrei. Eu am obligatii familiale. Si am stat deja departe de fetite timp de 5 ani. Nu as mai rezista.

Nu i-am spus ca ma doare undeva de obligatiile lui familiale. Este doar paranoica lui nevoie de a controla totul si pe toti. Suna zilnic acasa din nevoia de a tine situatia sub control. Îmi vine sa râd stiindu-l catarat pe gardul farmaciei, pentru ca sa vada daca insul respectiv s-a dezbracat sau nu în camera mea. Apoi scena dintre el, care nu depaseste 1,70 si respectivul care avea pe undeva pe la 1, 80 si câteva kilograme bune în plus. Zau ca nu l-am dorit pe tipul acela.

Saptamâna trecuta trecuse pe la mine frumuselul de la Arad. Barbat tânar, superb la cei 34 de ani. Venise asa într-o doara, sa vada daca nu schimbasem de idee de când anul trecut insinuase ca am putea avea ceva împreuna. Era tot în perioada croitoriei si vorbisem pe sleau cu el. Stia de columbianul meu si mai stia si ca vroiam de pe atunci sa o rup cu el tocmai pentru ca nu putea sa mi se dedice întrutotul. Nu ar fi fost si nici acum nu a fost o optiune. Locuieste la 70 de km si este prea popular în rândul femeilor. Doar distribuie mesagerie rapida. I-am spus lui June de vizita lui si i-am spus si ca l-am privit fara urma de dorinta. Ne mai privim noi când ies în oras, ca doar peste tot dau de el, dar nu depasim buna amicitie.

Da, june. Am crezut ca am sa-l pot schimba si ca el ma va putea schimba pe mine. El a ramas la fel de stupìdamente superficial iara eu cu aceiasi impresie ca numai un barbat cu caracter si cu adevarat inteligent ma poate domina. Cunosc UNUL , dar este ocupat.

Dara... despre ce vorbeam? Despre pasiune. Da. Nu m-ar fi deranjat astazi daca pleca pentru totdeauna. I-am si spus-o:
- Pleaca, fara sa-mi mai ti lectii. Nu am de ce sa le mai ascult. Poti crede ce vrei despre mine pentru ca ai reusit sa storci si ultimele lacrimi din mine.
- Asa esti tu Giulita. Niciodata nu vrei sa ma asculti. Vrei doar sa se termine repede, fara ca sa-l asculti pe celalalt. M-ai ranit si acum nu vrei sa-ti asumi responsabilitatea. De fapt nici nu stiu de ce-ti cer explicatii. Stiu ca nu s-a întâmplat nimic si totusi stiind ca s-ar fi întâmplat simt ca înnebunesc. Îmi spuneai ca sunt barbatul perfect si uite unde am ajuns. De fiecare data din acelasi motiv. Pentru ca eu nu faceam fata cerintelor tale.

... Stiam ca nu vrea sa plece. Trebuia doar sa se simta din nou masculul dominant. Doar este din zodia leului, bata-le cucul de zodii. Sa crezi sau nu în ele?! Igual. Cuvinte s-au mai spus, din nou am ajuns în pat si din nou am fost la cheremul lui. Este bine ca nu s-a întâmplat nimic cu acel tip. Ar fi fost un fiasco pentru ca, în forma sau nu... nimeni nu a fost si nu va mai fi în pat ca si june latinoamericano. Sunt prea pretentioasa ca sa accept jumatati de masura. Bietul de El. Chiar îsi cunoaste limitele pentru ca mi-a spus astazi ca ar putea chiar sa întoarca capul la vre-o escapada de a mea. Hm... nu putea sa o faca si sâmbata noaptea!? Gura este de el. Cred ca scotea fum pe nari în timo ce statea catarat pe gardul din fata casei. Sa râd sau sa-mi plâng de mila?! Cum poate un barbat sa ma tina asa înrobita. Fetelor... s-a dus pe apa sâmbetei razmerita mea. Da...sunt o turma întreaga afara în oras care saliveaza pe unde trec. Problema este ca daca are 50... si este single...ceva nu functioneaza sau este prea depravat. Daca este prea tânar... pai chiar si asa se poate întâmpla ca ceva sa nu functioneze sau sa caute în nestire printre parfumuri de femeie. Zice June al meu ca el este un catador de mujeres...adica degustator de femei. da... a avut el câteva la viata lui, dar mai mult cred ca este laudarosenia de capul lui. Iar mi-a amintit de o negresa care-i spuse-se ca este la fel de dotat ca si sotul ei... asta pentru ca-i spusem eu ca poate a facut si el niste operatii de depigmentare, ca MJ:
- Uiti, dragutule, ca tot tu mi-ai spus ca te epuiza si nu-i puteai face fata. Si mai avea saraca de ea si un negru în casa. Deci.... se pare ca ti-ai cam gasit si nasul în viata si a trebuit sa dai în marsarier.
S-a dus June. Nu înainte de a dormi unul în bratele celuilalt, pret de câteva minute. El, cu ochii pe ceas. Eu... cu gândul la scris.

Îmi tinuse la un moment dat lectie de imagine:
- daca nu vei mai fi cu mine, macar nu aduce pe nimeni aici, în camera ta. Lumea ar putea sa te bârfeasca.

Nu m-am obosit sa-i raspund. Ce sa-i explic?! Eu cerusem permisiunea sa am amant. Seful chiar întrebase prieteni de-ai lui, liberi de obligatii daca nu le plac. Medico chiar îmi facuse cunostiinta cu vreo trei-patru, toti liberi, fara obligatii. Reputatia mea nu ma intereseaza. Glumesc pe rupte cu toti prietenii mei, ai sefilor si este bine asa. Nu am de dat socoteala nimanui. Acum... chiar nu am putut sa le spun de patania cu June.... care desi plecase ma spiona si ma scapa din ghearele promiscuitatii. Sa nu credeti ca nu si-a luat imediat înapoi cheile domeniului. Asta ca sa-mi dea de înteles ca este cu ochii pe mine. Poate ca este mai bine asa. Prea credea ca i se cuvine totul. Asta numai pentru ca este tânar si al naibii de frumos. Sau asa îl vad eu?!
- Nu-ti mai pune pantalonii astia asa de strâmti ca sa-ti arati dotarea. Si eu pot sa-mi pun fuste crapate pe lateral si te asigur ca pot face barbatii sa întoarca capul dupa mine.
- Giulita, nu mai fi asa de geloasa. Daca se uita, se uita, dar tot la tine vin. Pot sa arunc o privire dar doar pe tine te am în gând zi si noapte.

Acum chiar pot sa spun asta. Avea fata alba ca varul si astazi. Se citea durerea din sufletul lui. Totuna. Exista viata si dupa ce ne vom desparti.

0 comentarii:



:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-}
:)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Publicar un comentario